تبلیغات
بدو تو گرمه - جدیدترین های جهان
حرفه ای ترین قالب های وبلاگ
دانلود رایگان

بدو تو گرمه

درباره



مدیر وبلاگ:
مهدی حسنی

» صفحه نخست
» ایمیل مدیر
» ارتباط با ما
» آرشیو مطالب
» لینك آر اس اس
» طراح قالب

آرشیو مطالب

» مرداد 1389
» تیر 1389
» خرداد 1389
» لیست کامل آرشیو ماهانه

مطالب پیشین

» دانلود فیلم The Final Destination به صورت 3 بعدی
» دانلود فیلم My Bloody Valentine به صورت 3 بعدی
» دانلود فیلم Dread 2009
» اطلاعیه
» دانلود فیلم Prince of Persia: The Sands of Time شاهزاده ایرانی
» تاریخچه عدد صفر
» دانلود فیلم Centurion 2010
» دانلود فیلم Twilight Saga new moon
» دانلود فیلم Autumn
» دانلود فیلم Star Vehicle
» عجیب ترین
» هوس های مورچه ای
» دانلود آلبوم جدید استاد شجریان(غوغای عشقبازان)
» زیباترین پیامک ها عاشقانه
» ورزش های مناسب صبحگاهی برای جلوگیری از کمردرد

آمار وبلاگ

» تعداد مطالب :
» تعداد نویسندگان :
آخرین بروز رسانی :
» بازدید امروز :
» بازدید دیروز :
» بازدید این ماه :
» بازدید ماه قبل :
» بازدید کل :
» آخرین بازدید :

نویسندگان :
مهدی حسنی

.

جدیدترین های جهان

مرتبط با :
جدیدترین خودرو شاسی بلند جهان

اژوس، یك SUV كلاس بالا با نمایی از خودرویی 4 درب است و تلاش رنو را برای به كارگیری نهایت شكوه و عظمت در بخش خودروهای SUV نشان می‌دهد.

پاتریك لوكمان[1] مدیر طراحی صنعتی رنو می‌گوید: «اژوس یك SUV است كه برای استفاده داخل شهری و در جاده‌ها، انتظارات راننده خود را تأمین می‌كند. این خودرو به نوعی «كوپه بلند» است كه لذت رانندگی، زیبایی و اسپورت بودن را یك جا گردهم آورده است».

رنو در نمایشگاه فرانكفورت، خودروی جدید اژوس را ارائه می‌دهد. اژوس دارای سیستم انتقال قدرت كامل (4WD) و در زمره خودروهای كلاس بالا می‌باشد. ظاهر جذاب و زیبا و اتاق راحت و لوكس آن شایسته این خودروی 4 در كلاس بالاست. از آنجا كه ابعاد آن مانند خودروهای SUV است، اتاق داخلی بسیار جاداری دارد و نمای خارجی آن بسیار قدرتمند و پویا می‌باشد. كاپوت این خودرو بیانگر طراحی ظریف آن بوده و كوپه‌ای كلاس بالا است.

زیبایی یك خودروی چهار در، پویایی یك خودروی كوپه

اژوس تركیبی از زیبایی، اسپورت بودن، قدرت و استحكام را یك جا گردهم آورده است. طراحی آن در ادامه كارهای قبلی این رده یعنی ویند (Wind) و فلوانس (Fluence) قرار می‌گیرد و بیانگر خودروی چهار در كلاس بالاست. روانی خطوط خارجی، یكپارچگی و هم آهنگی اجزای مختلف این خودرو آن را از دیگر خودروهای SUV كه ظاهری ناهمگون و خشن دارند جدا می‌كند.

جلوی خودرو طرحی ساده و خالص دارد. وجود ورودی‌های هوا در زیر چراغ‌های جلو باعث شده است كه اژوس نیازی به جلو پنجره رادیاتور نداشته باشد. خطوط جانبی، انحنای دوبلی را دنبال می‌كنند كه نوعی درخشندگی و بازی با نور را در بدنه این خودرو ایجاد كرد، و بر روانی فرم طراحی اژوس تاكید دارد.

انعطاف خطوط در ارتباط كاپوت و شیشه جلوی خودرو نمایان است. این شیشه بدون هیچ درزی به سقف حباب مانند و صیقلی آن كه از جنس شیشه براق است متصل می‌شود. حباب ایجاد شده توسط شیشه عقب خودرو تا حباب شیشه جلو امتداد می‌یابد و خطی روان و ممتد ایجاد می‌كند كه در خور فرم آیرودینامیك خودرویی كوپه است. این شیشه عقب بر روی گلگیرهای عریض قرار می‌گیرد كه خودرو را كاملاً روی جاده می‌نشانند.

اژوس با كاپوتی بلند، فاصله كوتاه محور چرخ‌ها از جلو و عقب خودرو و گلگیرهای عقب مدور، قدرت و پویایی را با هم به نمایش می‌گذارد. چرخ‌های بزرگ 22 اینچی این خودرو كه مانند خودروهای 4 در كلاسیك با گلگیرهای فوقانی همراه است، بیانگر قدرت و تنومندی این خودرو می‌باشد. ارتفاع صندلی‌ها در داخل خودرو، دید بیشتری را فراهم می‌آورد و احساس راحتی و امنیت سرنشینان را تقویت می‌كند.

«نمای خارجی خودرو هماهنگ، ساده، زیبا و جذاب است. این گونه به نظر می‌رسد كه تمام اسكلت خودرو صرفاً از یك قطعه تولید شده است. خطوط مواج و فرم جذاب این خودرو بر لذت رانندگی، می‌افزاید.

كلاس بالا، كارامد و بدیع

اژوس 4 صندلی مستقل و آسایش و راحتی خودرویی كلاس بالا را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد. اتاق جادار این خودرو با لوازم اصلی و تركیب رنگی ظریف و دلچسب، تزئین شده است. ظرافت و نرمی فضای داخلی، آرامش سرنشینان را به ارمغان می‌آورد.

رنگ آبی بدنه و داشبورد به فرم «سفره ماهی» و نمای آبی گونه اتاق داخل خودرو، یادآور جهان زیر آب است.

چرم صندلی‌ها به رنگ حنایی وحشی است و صحنه غروب خورشید را در ذهن تجلی می‌كند و فضایی بسیار گرم و دلنشین است. كنسول مركزی كه با چرم آبی رنگ آراسته شده است، با اشكال مواج خطوط كناره‌ها همخوانی دارد. 2 جایگاه كوچك بر روی درهای جلوی خودرو برای قرارگیری اشیای كوچك، تعبیه شده است، كنسول مركزی نیز از 3 جایگاه برای قرارگیری اقلام مختلف برخوردار است.

اتاق داخل خودرو به لطف سقف شیشه‌ای و نوار مركزی با 2 قسمت شفاف بر روی آن بسیار دلپذیر و جذاب است.

خطوط جانبی دستگیره درها برای حفظ تعادل روانی و زیبایی، هم سطح با در تعبیه شده‌اند. به هنگام نزدیك شدن دست، چشم الكترونیكی باعث می‌شود تا دستگیره حدود چند سانتی‌متر بیرون بیاید و برای گرفتن آن مشكلی وجود نداشته باشد. سیستم هدایتی GPS سرعت مجاز را محاسبه كرده و آن را در وسط سرعت سنج خودرو به صورت آنالوگ یا دیجیتال نشان می‌دهد. اگر راننده از سرعت مجاز تجاوز كند حلقه‌ای از دیودهای نورانی (LED) شروع به چشمك زدن می‌كند و به راننده هشدار می‌دهد.

نشانگر پشت آمپر در جاده به طور خودكار روشن می‌شود تا وضعیت خودرو را نسبت به حالت افقی نشان دهد. در صورت وجود خطر چپ كردن این نشانگر به راننده هشدار می‌دهد.

در قسمت بالا و وسط داشبورد، صفحه نمایشی اطلاعات موردنیاز نقشه مسیر و موقعیت خودرو را در معرض دید دیگر سرنشینان قرار می‌دهد.

كنترل‌های خودرو براساس سیستم تماس لمسی[2] عمل می‌كنند. سیستم گردشگر انتخاب كننده سرعت مركزی از سیستم جدید و ساده شده ارگونومیك بهره می‌برد. كلیدهای كنترل دولتی مولتی مدیا در مكانی ایده آل قرار گرفته اند و به راحتی قابل دسترس هستند. محل قرارگیری كنترل‌های فرمان به گونه‌ای است كه كاملاً غالب انحنای طبیعی دست می‌شود.

داخل خودرو وسیع، راحت، ساده و موقر است. میزان پلاستیكی غیر قابل بازیافت در این خودرو ناچیز است و برای محیط زیست مزاحمتی ایجاد نمی‌كند. آنچه هنگام رانندگی مهم است، منظره‌ای‌ است كه از جلوی چشمان ما رد می‌شود و این منظره جزئی از محیط زیست است كه باید سالم نگه داشته شود.

صندلی‌ها به گونه‌ای تعبیه شده‌اند كه سرنشین را به خوبی دربر می‌گیرند و آسایشی دو چندان را برای وی فراهم كنند. این امر، نشانه كلاس بالا و كارامدی صندلی‌هاست. صندلی‌های جلو به سمت خارج چرخش می‌كنند و نشیمن آنها 70 میلی‌متر پایین می‌آید تا سرنشین بتواند بر روی آن قرارگیرد. لولای درهای عقب، در قسمت عقب در واقع شده و در نتیجه ستون میانی بین در جلو و عقب وجود ندارد. این امر موجبات دسترسی آسان و بدون زحمت به صندلی‌های عقب را فراهم می‌كند.

لذت رانندگی، قدرت و كنترل

موتور دیزل به حجم 3000 سی‌سی، 6 سوپاپ و قدرت 250 اسب بخار كه به صورت طولی قرار گرفته است، قدرت و چالاكی خاصی به اژوس بخشیده است. این موتور با استانداردهای ضد آلودگی یورو 4 همخوانی دارد و به فیلتری ذره‌ای نیز مجهز است. سیستم دنده و انتقال قدرت 4×4 كاملاً اتوماتیك است. این سیستم براساس میزان اتصال، قادر به تنظیم میزان كشش و نیروی محركه 4 چرخ از صفر تا صد درصد است. سیستم انتقال قدرت با گیربكس 7 دنده اتوماتیك، سهولت و لذت رانندگی را تضمین می‌كند این در حالی است كه مصرف سوخت و دفع دی‌اكسید كربن آن نیز به طرز چشمگیری كاهش یافته است.

دسترسی به صندوق عقب از طریق یك در انجام می‌شود كه شامل دو قسمت است: 1. قسمت هاچ‌بك بالا رونده كلاسیك 2. قسمت تحتانی موتوریزه كه پایین می‌آید و سطح ریلی لغزنده‌ای را ایجاد می‌كند. این قسمت ریلی اجازه می‌دهد كه نقل و انتقال اشیاء سنگین و حجیم به راحتی انجام شود.

ارتفاع این سطح با موتوری الكتریكی قابل تنظیم است و به این ترتیب فضای داخل صندوق عقب به دو قسمت مجزا، تقسیم می‌شود.

تایرهای میشلن

اژوس مجهز به تایرهای میشلن ادن ویس[3] است. وجود این تایر بیانگر تعادلی صحیح بین ظرافت، حساسیت و كاركرد می‌باشد. این تایرها با 2 عملكرد اژوس سازگار شده‌اند: 1. حالت حركت در راه‌های شهری 2. حالت حركت در جاده و راه‌های صعب العبور. ارتفاع محور چرخ‌های جلو و عقب از هم متفاوت است.

این تایرها به گونه‌ای طراحی شده‌اند كه نیروی مقاومت اصطكاك به هنگام حركت را كاهش می‌دهند. به این ترتیب مصرف سوخت و دفع دی‌اكسید كربن نیز كاهش می‌یابد. اسكلت فشرده و محكم این تایرها‏، میزان تغییر شكل و دفرمه شدن آن را به حداقل می‌رساند و در نتیجه اتلاف انرژی آن كاهش می‌یابد. شیارهای طویل و كم عمق تعبیه شده بر روی تایرها سر و صدای هنگام حركت را كاهش می‌دهند و موجب اتصال بهتر چرخ به جاده در راه‌های صعب‌العبور می‌شود. قسمت مركزی چرخ جلو، شیار كمتری دارد و دارای مخزن نگه‌دارنده آب است. این مخزن برای انتقال قدرت به زمین تعبیه شده است و در جاده‌های خیس، اتصال خوبی را با زمین برقرار می‌كند. چرخ‌های عقب از شانه‌های بزرگ‌تر و محكم‌تری برخوردارند و بهترین وضعیت را هنگام كناره‌گیری و دورزدن ایجاد می‌كنند.

اژوس با استفاده از سیستم پاكس[4] نیازی به تایر زاپاس ندارد. این چرخ‌ها بر روی طوقه‌های ویژه‌ای قرار می‌گیرند كه از مونتوپت[5]، ساخته شده‌اند.

ولئو (Valeo)

چراغ‌های جلوی اژوس شبیه بوم‌ رنگ طراحی شده‌اند و با برخورداری از دو رنگ متفاوت از دیودهای نورانی، عملكرد چراغ جلو و چراغ چشمك‌زن راهنما را با هم انجام می‌دهند. این سیستم نورانی كه با همكاری شركت ولئو ساخته شده از كارایی بالا و نوآور در طراحی برخوردار است.

سیستم روشنایی اژوس، دیودهای با كیفیت و كارایی بالا دارد و توزیع مقدار و جهت نور بنابر شرایط رانندگی، قابل تنظیم است.

سیستم الكترونیكی در جاده‌های پرپیچ و خم، جهت‌گیری اشعه نورانی را به طور اتوماتیك تنظیم می‌كند.

دیودها در اتوبان به طور اتوماتیك فعال و تنظیم می‌شوند تا میدان دید مناسب و پایدار بدون ایجاد خیرگی را فراهم كنند. رنگ نور این چراغ‌ها همانند نور روز است و راحتی و دید بیشتری را برای سرنشینان و راننده فراهم می‌كند. عمر این دیودها از تمام لامپ‌های فعلی بیشتر است.

مشخصات فنی

1 زاویه حمله زاویه‌ای است بین صفحه پلان خودرو و جریان هوا در جلو به هنگام

 حركت به جلو

2 زاویه گریز زاویه‌ای است بین صفحه پلان خودرو و جریان هوا در عقب خودرو

 به هنگام حركت به جلو

"جدیدترین اختراع دنیا:

۱.تلویزیون های شبه LCD ساخت LG كه در واقع همان تلویزیونهای متعارف CRT میباشند. این تلویزیونها كه 25 درصد بهای تلویزیون های LCD را دارند، مخصوص مناطق خاورمیانه و آفریقا طراحی شده اند.

۲.(MICRO ID) قلاده ویژه سگ ها و گربه ها است كه یافتن آنها را در صورت مفقود شدن آسان میسازد. این قلاده حاوی یك USB درایو است كه تمام اطلاعات صاحب حیوان (آدرس، شماره تلفن) و همچنین مشخصات و عكس های سگ در آن ثبت گردیده است.

۳.فلش درایو كینگستون كه علاوه بر 4 گیگابایت ظرفیت یك كارت خوان نیز بوده و قادر به خواندن فرمت های گوناگون كار تهای حافظه نیز میباشد.

۴.(ID SNIPER) یك تفنگ ویژه است كه قادر به شلیك میكروچیپ با قابلیت (GPS) به درون بدن انسان از فاصله یك كیلومتری است. این تفنگ ساخت دانمارك بوده و بمنظور ردیابی مداوم انسانها طراحی گردیده است. هنگام برخورد این میكروچیپ هیچگونه درد محسوسی حس نمیگردد.

۵.فیلتر ویتامین C برای سر دوش حمام. این فیلتر ها قادر به حذف 99 درصد كلر و كلرآمین موجود در آب میباشند. بها 80 دلار.

۶.نخـستـیـن مــایــــكـروویـو قـابـل حـمـل جـهـان بـه نــام (WAVEBOX) به قیمت 200 دلار

۷.لنزهای تماسی كه ویژه دید در شب طراحی گردیده اند. در ساخت این لنزهای تماسی از فن آوری پلاسما بهره گرفته شده است. این لنزهای تماسی نور محیطی را به میزان 200 برابر تقویت میكنند، همچنین با بازو بسته شدن پلك ها نیز شارژ میشوند.

۸.موتور سیكلتی كه در حقیقت تلفیقی از موتور سیكلت و خودرو میباشد. ظرفیت آن 2 نفر، حداكثر سرعت 250 كیلومتر بر ساعت، دارای سان روف، GPS و سیستم صوتی.

۹.سیستم صوتی خودرو موسوم به (BOSE)، با قابلیت پخش فرمت های مختلف 30 گیگابایت حافظه داخلی، بلوتوث، USB وGPS.

۱۰.زیر تلویزیونی مدرن دارای سیستم دالبی كنترل دار، 6 كانال بلندگوی 35 وات، و یك ساب ووفر بزرگ با بهای 800 دلار.

۱۱.شادی درمانی بوسیله اسپری های (SMILEY). این اسپرهای ضد افسردگی حاوی تئوبرومین و فنیل اتیل آمین میباشند، كه خاصیت ضد افسردگی و شادی آوری دارند.

۱۲.(HYDROGLIDER) نخستین تخته موج سواری است كه نیازی به نیروی موج برای حركت ندارد. این تخته های موج سواری دارای یك موتورهستند كه با هر بار شارژ میتوان به مدت 2 ساعت با سرعت 40 كیلومتر در ساعت با آنها موج سواری كرد.

۱۳.پروژكتورهای نسل سوم (HELIODISPLAY) قادر به نمایش تصاویر با كیفیت (HD) تا سایز 30 اینچ در میان هوا و وبطور شناور هستند. همچنین این صفحه نمایش شناور قابلیت تاچ اسكرین نیز دارد. بهای این سیستم 20 هزار دلار است.


نوشته شده توسط مهدی حسنی در یکشنبه 27 تیر 1389

نظرات ()




Powered By mihanblog.com Copyright © 2009 by bo22garmeh
This Themplate By Bia2Garmeh.Com